Mesaj

DURUM NE KADAR KÖTÜ GÖRÜNÜRSE GÖRÜNSÜN,KİM NE DERSE DESİN, ÜMİTSİZLİĞE KAPILMAYIN!... İYİLEŞMENİZ MÜMKÜN...

Bu blog, sizin gibi myeloma ile boğuşan hastalara ve hasta yakınlarına yaşanan tecrübeleri aktarmak, bilgilendirmek için kuruldu. Lütfen siz de yaşadıklarınızı, öğrendiklerinizi ilgili yazıların altına yorum olarak ekleyin ve diğer insanlara yol gösterin, yardımcı olun.

18 Aralık 2009 Cuma

Tahlil sonuçları

Teşhisten, 3 yıl 2 ay sonra, son yaptırdığım tahlilde, çıkan sonuçlardan bazılarını aşağıda veriyorum. Vermediklerim, normal sınırlar içinde olan ya da ufak tefek sapması olanlar.

Sonuç/ Referans değer
IgA 31/ 70-400
IgG 1564/ 700-1600
IgM 30/ 40-230

Kan değerlerinden bazıları

Lökosit 3.7/ 3.8-10.0
Kalsiyum 9.7/ 8.6-10.0

Böbrek-Karaciğer enzimleri
ALT 68/ 10-40
AST 37/ 15-40
ALP 47/ 40-129
LDH 185/ <225

Lökositim her zaman düşük. Gerçi, bir grip geçirmiş olmam (Doktor domuz gribi geçirmişsin diyor) daha da düşmesine neden olmuş olabilir. Lökosit savaşan hücre olduğu için, bu düşük değerlerle hastalığa direncim zayıf görünüyor.

Kalsiyum, myelomanın neden olduğu kemik erimesine işaret eden bir değer. Yüksekse, başınız dertte. Neyse ki, normal sınırlar içinde.

Beni endişelendiren diğer bir şey, IgG'nin normal sınırlar içinde olmasına rağmen istikrarlı şekilde yükseliyor olması. Doktoruma, antibiyotik bana iyi geliyor, IgG'yi düşürüyor diyorum fakat, o "hiç bir kitapta böyle bir şey yazmıyor" diye cevap veriyor. O da şaşıyor bu işe. Fakat ben myeloma grubunda, bir kaç kişinin daha aynı şeyi söylediğini biliyorum. Fakat BU BENİM İÇİN GEÇERLİ. SİZE HİÇ YARAMAYABİLİR YA DA TERS ETKİ YAPABİLİR. DOKTORUNUZA DANIŞMADAN DENEMEYE KALKMAYIN. (Zaten hangi antibiyotik olduğunu da söylemeyeceğim) Böyle giderse, günde iki tane (100 mg) aldığım Talidomid'i arttırır diye korkuyorum.

Karaciğer enzimlerindeki (ALT)artış endişe verici görünüyor. Sanırım, aldığım ilaçlardan ve aşırı şeker tüketmeye başlamamdan kaynaklanıyor. Enginar falan gibi karaciğeri destekleyen gıdalardan almam ve şekeri azaltmam lazım :(

Daha sonuçlar hakkında doktorla konuşmadım. İmmunfiksasyon elektroforezi sonuçlarının çıkmasını bekliyorum. Onlar da çıksın, konuştuktan sonra doktorun yorumlarını da buraya yazarım.

Sağlıcakla kalın.

6 yorum:

  1. Bu değerlere doktor "Sapmalar var ama önemli değil" dedi. Şeker yemekle karaciğer enzimleri arasında bir ilişki de yokmuş, ben de şeker orucunu bıraktım bu durumda. Doğal tatlılardan şeker almak için anormal miktarlarda yemeye başlamıştım. Çocukluğumdan beri tam bir şeker bağımlısıyım.(Bebekliğinde çok anne sütü emen çocuklar şeker bağımlısı olurmuş, çünkü anne sütü çok tatlı bir gıda). Fakat artık vücudum artık bir dengeye oturdu, azaltmaya kalkarsam daha beter oluyor. En iyisi, yağlı, kızartmalı tatlılardan uzak durmak herhalde.

    Bir diğer konu da, bir iki yudum alkol alır almaz, içimde bir ateş topunun patlamasıydı. Alkol dediysem, bir iki yudum bira'dan bahsediyorum. Yüzüm kıpkırmızı oluyor, on dakika kadar pancar gibi bir suratla, kafamdan ateş çıkarak oturuyorum. ( hatta oturamıyorum, yüzümü yıkıyorum, başıma buz koyuyorum..falan). Bunu sordum Siret bey'e. Bazı hastaların ilaç yan etkisi olarak alkole alerji geliştirdiğini, damarların aniden kasıldığını söyledi. Muhtemelen epilepsiyi önlemek için aldığım ilaçdan oluyor. Böylece en sevdiğim şeylerden biri olan biraya da veda etmiş bulunuyorum.

    YanıtlaSil
  2. çok geçmiş olsun tekrar...inanın siz doktorunuzla görüşene kadar hergün en az 3-4 kez girip bakıyordum siteye nasıl yorumlandı acaba diye :) tabiki hem eşimin verileriyle kıyaslamak (gereksiz ama merak işte), hem de garip belki ama sanki biz kocaman bir aileyiz ve siz de bu ailenin babası :)) sağlığınızı hepimiz merak ediyoruz...

    ben de eşimin tahlil sonuçlarını yazmak istedim..belki benim gibi meraklı hasta yakınları vardır diye...

    tanı : 30 eylül 2009

    o zamanki değerler:

    ıgg : 5000
    ıgm : 27
    ıga : 61
    beta2mikroglobulin : 4665
    gamma protein : 45

    şimdiki değerler : (3 vad küründen sonra)
    (2 ayrı laboratuvarda değerlendirildi)

    ıgg :1310 - 1200
    ıgm :46 - 44
    ıga :65 - 73
    beta2mikroglobulin : 2540 - ?
    gamma protein : 26 - ?

    sanırım 4. kürü de aldıktan sonra tedavi sürecimiz otolog için hızlandırılacak..

    allah hepimizin yardımcısı olsun ve sevdiklerimizi önce kendilerine sonra bizlere bağışlasın...sevgiler (selda)

    YanıtlaSil
  3. Ümit bey,
    Günlerdir merakla doktor kontrolu sonuçlarınızı bekliyorum. inanın çok sevindim.İnşallah hep böyle gider.Hepinimizin gözü aydın. Eşimde de az alkol alsa bile ağrılarında artma oluyor. Bizde valcade alıyorduk 1 aydır kestiler. garibim onu da içemez oldu. Ne yapalım zamana uyacağız )))) galiba. (uymayanları böyle uydurtuyorlar)
    sağlıklı günler dilerim

    YanıtlaSil
  4. İyi dilekler için teşekkür ederim. Bir şey daha eklemeliyim. Immunfiksasyon elektroforezinde çıkan grafikte polyklonal IgG Kappa bandı gözlenmiştir yazıyor. Aslında, myeloma'da monoklonal bant olması lazım. İlk defa bende böyle bir şey çıktı. Bu durumda da Siret bey, kemik iliği biyopsisi yapalım, zaten uzun zaman oldu demeye başladı. (Zaten tirbuşonu hazırlamış, çekmecesinde saklıyor :-)
    Selda hanımın gönderdiği değerler, kontrol altına alınmış bir hastalığı gösteriyor. Ancak kimin için neyin önemli olduğunu, doktoru bilir. Hastanın halinden anlaşılıyor aslında. Ben ne zaman kendimi iyi hissederek gitsem kontrole, iyi sonuçlar çıkmıştır.
    Nakil kadar önemli bir şeye tekrar dikkat çekmek istiyorum : ruhen rahatlamak ve hastalık havasından çıkmak. Herkes bunu başarmaya çalışmalı.

    YanıtlaSil
  5. Ümit bey ne zaman kemik iliği biyopsisi olucak?Lütfen bizlere bilgi verin .Dualarımız sizinle ve tüm miyelom hastaları ile...İnşallah iyi sonuçlarınızı bekliyoruz.Allaha emanet olun. İNCİ MERİÇ

    YanıtlaSil
  6. Bir yılı daha geride bıraktık ! Ne mutlu bizlere ki bir yeni yılı daha kutlayabildik!... Yeni yıla bazılarımız belki yatakta girmiş olabilir!??Ama yine de yaşamak güzel şey !Ama inanıyorum ki onlarda en kısa zamanda düzelecek!!!Yeterki sabır...Acısıyla,tatlısıyla eski yıl geride kaldı.Yeni yıla daha umut dolu girmeliyiz!Yeni yıl yeni bir başlangıç! 2009 benim için hayatımın bir dönüm noktasıydı.Hayatımda çok büyük değişiklikler oldu!Bu değişikliklerin çoğu kötü anlamda olmuştu.Ama hayatta ki öğrenciliğimde hayatıma pozitif bir katkı olması yönünden de en büyük kazanımları bana bu yaşadıklarım öğretti.Demekki herşeyin bir sebebi vardı ve bunlar yaşanmalıydı...Yani hiçbirşey tesadüf değildi !!!KADER denen olgu işte buydu !...Bu konulara girersek laf bitmez.Söyleyecek çok şey var.Ama ben sözü uzatmayayım.Ben bu blogda öyle yada böyle ucundan kıyısındanda olsa miyeloma bulaşmış olan kader birliği yaptığımız tüm sevgili arkadaşlarımın YENİ YILLARINI CANDAN KUTLUYORUM !!!Herkese MUTLU YILLAR ! Yeni yılda tüm arkadaşlarımıza önce SAĞLIK,MUTLULUK,HUZUR,BAŞARI ve AŞK -SEVGİ-BEREKET dolu bir yeni yıl diliyorum ! 2010 inşallah SEVGİ ve BARIŞ dolu bir yıl olur!İNCİ MERİÇ.....

    YanıtlaSil

Lütfen yorumunuzun yazı konusu ile ilgili olmasına özen gösteriniz. Aksi halde bir konu bütünlüğü sağlanamıyor. Yazdıklarınıza erişilemiyor.
Yorumunuzda bir soru soruyorsanız, sitenin izleyicisi olmayı unutmayın. Cevaplar bir kaç gün gecikme ile gelebilir.Üye olduğunuzda, yeni yazı eklendiğinde uyarı alırsınız.

Bu site myeloma hastalarına ve yakınlarına moral destek vermeye çalışıyor. Lütfen yorumlarınızın bu bağlamda olmasına özen gösterin...ve lütfen, ne olur, benden size özel cevap yazmamı istemeyin. Ben zaten ne biliyorsam, ne hissediyorsam ya da düşünüyorsam yazılarımda anlatıyorum.